Leijonalaakson foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tarun päikky

2 posters

Siirry alas

Tarun päikky Empty Tarun päikky

Viesti  Jewell To Maalis 14, 2013 4:28 am

Tarun päikky Taru

Praameatar
Hoitaja: ei ole
Jewell
Jewell
Tallin omistaja
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 561
Join date : 04.02.2013
Ikä : 35
Paikkakunta : Räpäkkö

https://leijis.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarun päikky Empty Vs: Tarun päikky

Viesti  Painajainen Su Toukokuu 12, 2013 11:43 am

(Pahoittelut tekstin viivästymisestä - muut kirjoitusprojektit ovat syöneet hurjasti aikaa! Btw, mä oon heitellyt tonne jotain kuvatoivetta ja esittelyä tonne yhteen topiikkiin.)

Noustessani Tarun selkään, olin vähän jännittynyt. Olin kumminkin tyytyväinen siihen, että Helmi tiesi jännityksestäni ja oli ennen tunnin alkua tullut moikkaamaan.
Säädin jalustinhihnat sopiviksi. Laitoin ne melko lyhyiksi, koska polviongelmieni takia keventäminen olisi helpompaa lyhyillä jalustimilla. Taputin Tarua, ennen kuin lähdin kävelemään pitkin ohjin. Tamma oli vaikuttanut karsinassa melko rauhalliselta ja niin se vaikutti uralla lönkötellessäänkin. Oli oikeastaan melko turvallinen olo, vaikka useimmiten siinä vaiheessa olin kauhusta kankeana.
Kun Helmi pyysi ottamaan ohjat tuntumalle, Taru viskaisi ensimmäisenä päätään. Olin kuullut, että se osasi olla vähän junttura. No, ei se mitään. Kokeilin uudelleen. Otin ohjat käteen vähän rauhallisemmin ja sain Tarun tuntumalle. Mahtavaa.

Siirryimme keskiympyrälle vähän asettamaan ja taivuttamaan hevosia. Taru oli vähän hidas, mutta sain sen pikku hiljaa vähän vetreämmäksi ja reippaammaksi. Tekemällä runsaasti helliä ja rauhallisia pidätteitä sain sen myös jotenkuten aktivoitumaan suustaan ja kuuntelemaan. Helmi sanoikin, että sain Tarun kuuntelemaan melko hyvin, vaikka meninkin sillä vasta ensimmäistä kertaa.
Ja sitten pohkeenväistöä neljännes, ravia neljännes, laukkaa neljännes ja käyntiä neljännes. Tehtävä sujui meiltä melko lailla hyvin, vaikka siirtymiset olivatkin alkuun melko löysiä. Sain Helmiltä ohjeeksi käyttää vähän terävempiä apuja ja aktivoida vatsalihakset, jolloin Tarukin tuntui heräilevän vallan mainiosti.
Vaihdoimme suuntaa ja samalla Taru lösähti vähän käsiin. Lähinnä siksi, että unohdin itse tehdä tarpeeksi puolipidätteitä ja ratsastaa. Meni hetken aikaa, ennen kuin pääsimme taas jutun juoneen kiinni, mutta sitten se sujuikin paremmin kuin aikaisemmin.

Lopuksi teimme vielä hetken aikaa laukkatyöskentelyä. Taru oli hyvällä ohjastuntumalla, haki tukea ja laukkasi ryhdikkäänä. Itse olin hieman jännittynyt ja olisin voinut ratsastaa ja työstää laukkaa vielä enemmän, mutta ehkäpä sitten ensi tunnilla...
Ravailimme loppuravit, jonka jälkeen luovutin ratsuni seuraavalle ratsastajalle.

/ (Juu huomasin kyllä, en vaan oo taas vaihteeksi saanut aikaiseksi päivitellä noita hoitajia... Voisi hoitaa sen vaikka nyt heti! : ))

Tuntihan meni teillä hyvin! : ) Itse tykkään Tarusta ihan hirveästi - sen kanssa voi aina vähän levähtää arjen kiireistä, oikea suomenhevosmamma. Huomasinpahan tässä nyt taas senkin etten oo tota Tarua päivitellyt hevoslistauksessa, nääs palloa ratsastusksesta. Jos Diksillä ratsastelu ei ota vauhtia, voit aina tulla kyselemään jos jollakin muulla hepalla saisi mennä - ehkä jopa pikkuhiljaa kehittyen jopa Diksin tasoiseksi ratsastajaksi. Itse ruunakin on varsin paljon kehittynyt ratsuna. Kannattaa tosiaan ratsastella, jotta saat helposti perusratsastusmerkin.

10 pistettä tästä, jos käyt hoitamassa Diksiä vielä yhden kerran saat perushoitajamerkin.

- Jewell

Painajainen
Kissanpentu
Kissanpentu

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa