Leijonalaakson foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ireth Eklund (hevosen omistaja)

2 posters

Siirry alas

Ireth Eklund (hevosen omistaja) Empty Ireth Eklund (hevosen omistaja)

Viesti  Ireth To Tammi 29, 2015 1:54 pm

Ireth "Irppa" Eklund

Nimi: Ireth "Irppa" Eklund
Ikä: 33 vuotta

Yksityinen: Mihkel Koit "Miska"

Pituus: 168cm
Hiusten väri: tummanruskea
Silmien väri: vihreä

Menneisyys: Olen pitkään toiminut hevosten parissa, muutaman vuoden sain elantonikin siitä hommasta. Nykyään toimin muissa tehtävissä ja hevoset ovat jääneet vain rakkaaksi harrastukseksi. Miskaan käytänkin kaiken joutilaan aikani (ja rahani…), sillä se on viimeinen minulle jäänyt hevonen. Aiemmin kiipesin hevosen kuin hevosen selkään, mutta nykyään kynnys kiivetä jonkun muun kuin Miskan kyytiin on suuri, ruuna kun on maailman laiskin ja turvallisin tapaus, mikä saa muut hevoset tuntumaan vähintäänkin holtittomilta ainakin omasta mielestäni.

Elämäni ei ole aina mennyt suunnitelmien mukaan, mutta vaikeuksien kautta olen aina päätynyt itseäni miellyttävään lopputulokseen. En suunnitellut siirtyväni pois hevostöistä saati sitten muuttavani takaisin kaupunkiin, mutta niin kävi vaikean avioeron myötä. Nykyisin elämä onneksi hymyilee taas, vaikka kaikki aika meneekin tallilla olemiseen ja sinne reissaamiseen, kun Miska ei enää ole omassa pihassani (no kun ei ole pihaakaan..)

Luonne: Olen luonteeltani melko hiljainen, jopa syrjäänvetäytyvä. Tulen kyllä toimeen muiden ihmisten kanssa mainiosti, mutta en suoranaisesti hakeudu sosiaalisiin tilanteisiin. Mieluummin kuuntelen kuin puhun, etenkin vieraammassa seurassa. Olen hyvin kärsivällinen ja autan mielelläni muita. Aikoinaan pidinkin paljon alkeistunteja lapsille ja pidin siitä kovasti ja nykyäänkin tulen lasten kanssa erinomaisesti toimeen.

Pidän rutiineista ja nautinkin nyt siitä, että työpäiväni ovat aina samanmittaisia: 7-15, eli pääsen lähtemään tallille neljältä. En pidä kilpailemisesta muiden kanssa, mutta nautin suuresti itseni haastamisesta niin hevosten kanssa kuin muussakin elämässä.

Hevosten parissa olen rauhallinen mutta varmaotteinen. Maasta käsin minulla ei yleensä ole ongelmia juuri minkään hevosen kanssa, mutta ratsastajana olen melko arka muiden kuin Miskan kanssa. Ruunan kanssa voinkin tehdä reippaita maastoreissuja ilman satulaa, mutta kynnys nousta vieraan hevosen selkään edes kentällä on todella korkea. Pyrin ratsastajana olemaan eleetön ja pieniapuinen, mikä joskus Miskan kanssa on kohtuullisen vaikeaa, ruuna kun ei omasta halustaan liikkuisi eteenpäin edes käynnissä.

Ulkonäkö: Työssäni joudun näyttämään hyvinkin siistiltä ja asialliselta, mutta tallille tulen yleensä hyvin rennosti pukeutuneena. Jos en ole menossa ratsastamaan vaan ajamaan tai taluttelemaan Miskaan niin minulla on yleensä kollarit, huppari ja lenkkarit, hiukseni ovat ponnarilla ja avaimet, kännykkä sekä lompakko kulkevat nuhjaantuneessa laukussa, jonka yleensä unohdan milloin minnekin.

Olen hyvin keskimittainen suomalainen naisihminen, jolle painoa on kertynyt muutama kilo liikaa. Hiukseni ovat tummanruskeat ja yltävät puoleen selkään asti. Yleensä ne ovat ihan vain ponnarilla, joskus harvoin löysällä nutturalla. Ratsastaessa käytän siistejä nahkapaikkaisia ratsastushousuja sekä tummaa ratsastustakkia, mutta nämä vermeet vaihdan mahdollisimman nopeasti ratsastuksen jälkeen johonkin hieman mukavampaan. Ratsastuskypärää käytän aina kun ratsastan tai ajan, melko usein myös kun käyn taluttelemassa Miskaa maastossa. Aiemmat onnettomuudet ovat tehneet minusta vähän liiankin varovaisen, joten jos näet kypärä päässä kulkevan täti-ihmisen etsivät laukkuaan ja pohtivan, uskaltaako maastoon lähteä kun huomiselle on luvattu kovaa tuulta, niin se olen luultavasti minä.


Viimeinen muokkaaja, Ireth pvm Su Maalis 22, 2015 1:16 am, muokattu 2 kertaa

Ireth
Puumanainen
Puumanainen

Viestien lukumäärä : 36
Join date : 27.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ireth Eklund (hevosen omistaja) Empty Tapahtumakalenteri

Viesti  Jewell Pe Tammi 30, 2015 9:10 am

TAPAHTUMAKALENTERI

Viimeksi aktiivinen: 03.04.2015 OK
Tähtiä: 12

★★★★★★★★★★★★

14.03.2015 Söpikset Hevoset (yli 147cm) ★ 2/3
13.03.2015 Epäonnen estekisat 80cm ★ 4/5
13.03.2015 Epäonnen estekisat 90cm ★ 4/5

Ireth Eklund (hevosen omistaja) Talliestekilpailut032015 Ireth Eklund (hevosen omistaja) Soumlpikset Ireth Eklund (hevosen omistaja) Iloisinhymy
Jewell
Jewell
Tallin omistaja
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 561
Join date : 04.02.2013
Ikä : 35
Paikkakunta : Räpäkkö

https://leijis.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa